Ruch Muzyczny / ruchmuzyczny.pl, wydanie: #20/2023
20 września 2023 r.
Centralną część wieczoru wypełniła Missa Vide Domine laborem meum Antonia Lottiego, włoskiego kompozytora doby baroku, tworzącego pod wyraźnym wpływem mistrzów stylu weneckiego. Pokrewieństwo z ich twórczością sugerowały przede wszystkim kunsztowne polichóralne faktury, w sposób niezwykle czytelny – mimo niesprzyjającej akustyki płockiej katedry – zaprezentowane przez Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, wspomagany zespół instrumentalny, w którym wyróżniały się rozbudowane, miejscami bez mała wirtuozowskie partie pozytywu. [więcej]
strefapiosenki.pl
20 lutego 2019 r.
Poza tym, że Chóru zawsze miło posłuchać, chyba lubię też na nich popatrzeć, po prostu. Nigdy nie liczyłam ile osób występuje na scenie jednocześnie, ale zawsze mam poczucie, że każdemu z nich sprawia to przyjemność. Soprany, alty, tenory, basy. Wszyscy są uśmiechnięci i dają tyle pozytywnej energii. A do tego […] bez żadnego pląsania i nieporządku na scenie, które czasami nie pozwalają skupić się na tym, co właśnie jest śpiewane. [więcej]
www.e-teatr.pl
26 września 2018 r.
W warszawskim wystawieniu „Alciny” oczarowuje szczególnie warstwa muzyczna. Lilianna Stawarz znakomicie prowadzi orkiestrę Royal Baroque Ensemble, grając przy tym na klawesynie. Instrumentaliści i śpiewacy umiejętnie współpracują ze sobą, a w przedstawieniu zdarzają się fragmenty tak wspaniale zgrane, że zapadające w pamięć. Solistom towarzyszy chór Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, który szczególnie dobry efekt osiągnął w zakończeniu spektaklu. [więcej]
Anna Fit – kulturalny blog
12 listopada 2017 r.
Jest ich [piosenek] na płycie dwadzieścia dziewięć. Znajdują się wśród nich największe przeboje Kabaretu („Herbatka”, „Wesołe jest życie staruszka”, „Piosenka jest dobra na wszystko”) oraz – co szczególnie cieszy – piosenki mniej znane, a zdecydowanie warte uwagi („Cisza leśna”, „Ząb, zupa, dąb”, „Biżuteria”). […] Zostały zaśpiewane przez Chór tak, że nie straciły ani grama melodii, czaru ani autentyczności. Za to należą się szczególne brawa dla Andrzeja Borzyma i jego zespołu. [więcej]
strefapiosenki.pl
listopad 2017 r.
Od pierwszego posłuchania twierdzę, że jest to laurka dla Jeremiego Przybory. Nie ma nic niepotrzebnego. Tekst ma szansę wybrzmieć w całości. Opowiedziana zostaje cała historia, od początku do końca. Jest prosto: soprany, alty, tenory, basy i tekst. [więcej]
Iwona Ramotowska – dolce tormento
12 października 2016 r.
Program bardzo spójny, […] chór uniwersytecki jak zwykle niezawodny. [więcej]
filozofiasztuki.pl
14 lutego 2014 r.
Chór nie tylko śpiewa – chór jest trzecim aktorem na scenie warszawskiego teatru. Jego opowieści są żartobliwe, figlarne. Są też sentymentalne i pełne refleksji. To dla odbiorcy ważne, kiedy obserwuje z widowni uśmiechnięte, zadowolone twarze artystów, którzy cieszą się sztuką. Dzięki mimice, gestykulacji, układom choreograficznym – chór nie jest już tylko chórem. Ogromne uznanie i brawa należą się wszystkim, których głosy wzbogaciły „Śpiewnik Pana Wasowskiego”. [więcej]
www.e-teatr.pl
14 lutego 2014 r.
W przeciwieństwie do oryginału, występują w nim tylko 2 osoby Justyna Steczkowska i Wojciech Malajkat, plus Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, pod dyrekcją Andrzeja Borzyma (tydzień wcześniej, w Kościele sióstr Wizytek, dał przepiękny koncert polskich i zagranicznych kolęd). Wszyscy artyści znakomicie zrozumieli i wczuli się w klimat „Kabaretu”. […] Cały spektakl jest znakomity. Dlaczego? Utwory Starszych Panów – wiadomo. Tu należy tylko zważać aby ich nie sprofanować i całe szczęście uniknięto tego! Wielkie gratulacje należą się realizatorom za mistrzowskie wytworzenie specyficznego klimatu oszczędną ale funkcjonalną i rewelacyjnie oświetlaną scenografią. Widać, że znakomicie pomaga artystom i to zarówno solistom jak i chórowi. A chór stanowi absolutnie równorzędny byt sceniczny z dwójką znakomitych solistów. [więcej]
Anna Fit – kulturalny blog
6 lutego 2014 r.
Dobrze skomponowany (słowo-klucz) scenariusz, trafny dobór piosenek i świetna (choć kameralna, nawet jak na chór) obsada sprawiły, że można było po prostu dobrze się bawić. Genialnie wypadał Chór Kameralny Uniwersytetu Warszawskiego pod dyrekcją rewelacyjnego Andrzeja Borzyma (miałam ciary słuchając „Przeklnę cię” w ich wykonaniu). [więcej]
Ruch Muzyczny, rok LVI, nr 13,
24 czerwca 2012 r.
Chór miał swój popis w motetowym chorale Marcina Lutra o tytułowym incipicie Ein feste Burg ist unser Gott. [więcej]
Il Quotidiano, Matera, Włochy
22 maja 2008 r.
Publiczność pozostała pod ogromnym wrażeniem siły, przejrzystości, skali i sprawności głosów, prowadzonych przez mistrza Borzyma plastycznymi ruchami rąk, sugestywnymi spojrzeniami i ekspresyjnym wyrazem twarzy [więcej]
www.musicweb-international.com
styczeń 2008 r.
Recenzja płyty „Szymon Kuran Requiem” [więcej]
Twoja Muza, 3/2004
maj-lipiec 2004 r.
Zespół dba o dobrą artykulację słów, dzięki temu w utworach z tekstem polskim można było także podziwiać poezję Reja i Kochanowskiego [więcej]
Schwäbische Post, Aalen, Niemcy
1 października 2002 r.
Warszawski chór fascynował pewną stylistycznie sztuką interpretacji, nienaganną dykcją, nieomal romantyczną siłą dynamiki z delikatnym pianissimo i dalekim od drapieżności fortissimo, trzymającym w napięciu frazowaniem, jak również cudownie przejrzystą i elegancką barwą oraz absolutnie precyzyjnym i wyrazistym prowadzeniem głosu [więcej]
Nürnberger Nachrichten oraz Nürnberger Zeitung/Fränkischer Kurier
Norymberga, Niemcy
19 września 2000 r.
24-osobowy zespół dał się poznać jako znakomita kamerata, ukształtowanym brzmieniem i konsekwentną interpretacją tekstu pokazał wysokie umiejętności we wszystkich zaprezentowanych stylach [więcej]
La Provincia, Las Palmas de Gran Canaria, Wyspy Kanaryjskie
25 maja 1997 r.
Andrzej Borzym wypracował ze swoim chórem wspaniały poziom wykonawczy – objawia się to w precyzji intonacji, dbałości o szczegóły i perfekcji technicznej [więcej]
Twoja Muza, 1/2006
styczeń-luty 2006 r.
Miękki, delikatny śpiew — jubileusz chóru Collegium Musicum, perły Uniwersytetu Warszawskiego [więcej]
mojgdow.pl, 25 listopada 2019
Fantastyczne koncerty w Gdowie w wykonaniu warszawskiego chóru [więcej]
dkl24.pl, 26 czerwca 2019
Dzieła Bolechowskiego w 200 lat później [więcej]
strefapiosenki.pl, 2 stycznia 2018
Drozda notuje: głównie fonograficzne podsumowanie roku 2017 [więcej]
kutno.net.pl, 19 listopada 2017
Starsi panowie chórem: ruszyła „Stacja Kutno” [więcej]
Iwona Ramotowska – dolce tormento, 15 września 2017 r.
Missa Votiva Zelenki na Festiwalu Oper Barokowych [więcej]
polskieradio.pl, 7 października 2016
Piosenki Agnieszki Osieckiej w chóralnym wykonaniu [więcej]
Kurier Szczeciński, 1-3 lipca 2016
Festiwal Gwiazd jak… Euro 2016 [więcej]
e-wyszogrod, 1 lutego 2015
Chór Kameralny Collegium Musicum UW w Czerwińsku nad Wisłą [więcej]
Diario de Noticias (Hiszpania), 14 września 2014
El coro de la Universidad de Varsovia, hoy en Pamplona y Lekaroz [więcej]
Morgunblaðið (Reykjavik, Islandia), 6 września 2007
Háskólakór frá Varsjá í heimsókn [więcej]
Morgunblaðið (Reykjavik, Islandia), 7 kwietnia 2006
Til minningar um Szymon Kuran [więcej]
Uniwersytet Warszawski, 1/2006
Jubileusz 10-lecia COLLEGIUM MUSICUM UW [więcej]
Uniwersytet Warszawski, 5/2004
7/10 COLLEGIUM MUSICUM Uniwersytetu Warszawskiego [więcej]
Rzeczpospolita, nr 263 (6340), 12 listopada 2002
Wspaniały polski Szekspir [więcej]
Ruch muzyczny, nr 10, 12 maja 2002 r.
Mówi Andrzej Borzym [więcej]
Rzeczpospolita, nr 211 (5984), 10 września 2001
Smak malin nad Wilią [więcej]
Uniwersytet Warszawski, 4(6)/2001
COLLEGIUM MUSICUM w Chile [więcej]
El Diario Austral (Valdivia, Chile), 22 sierpnia 2001 r.
Coro de Varsovia se presenta en Valdivia [więcej]
Uniwersytet Warszawski, nr 4 (2001)
Piosenka pomoże na wiele… [więcej]
polmic.pl, marzec 2000 r.
Balladyna – opera radiowa [więcej]
Merkuriusz Uniwersytecki nr 3, marzec 2000 r.
Śpiewać (nie) każdy może [więcej]
Uniwersytet nr 6 (42), czerwiec 1998 r.
Kameralne śpiewy profesjonalistów [więcej]