DOKONANIA / 2018-2019

WRZESIEŃ 2018 / IV Festiwal Dramma per Musica — Damian Stachowicz

Po raz kolejny mieliśmy zaszczyt wystąpić w ramach festiwalowych koncertów Dramma per Musica, śpiewając – tym razem – polską muzykę.

Cieszy nas przy tym, że naszym koncertom towarzyszy śmiały pomysł pokazywania muzyki nieoczywistej, mniej znanej, a świadczącej o dużej wrażliwości muzycznej kompozytorów lokalnych, wywodzących się z niewielkich, zamkniętych środowisk. Takim kompozytorem był Damian Stachowicz (1658-1699), pijar związany z klasztorami m.in. w Podolińcu na Spiszu, Warszawie i w Łowiczu. Pozostawił po sobie m.in. pastelowe Missa de Requiem oraz psalmy nieszporne. Ojciec Damian komponował bardzo świadomie, dla swojego otoczenia, dla wiernych, czerpiąc z barokowej tradycji, ale też z otaczającej go muzyki – i tej ze Spiszu, i tej z mazowieckiej łąki.

Koncert wieńczyła Litania do Opatrzności Bożej Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego (1666/67-1734) oraz… owacje na stojąco! Bo też dzieło G.G. Gorczyckiego – jednego z najwybitniejszych naszych barokowych kompozytorów – wyróżnia wdzięk, swoboda i szczerość modlitwy.

Miserere! Słowo-błaganie, które scalało różne formy liturgiczne prezentowane podczas koncertu stało się szczególnie wymowne, kiedy przed koncertem choroba zmogła naszego Maestro, Andrzeja Borzyma, wykluczając go z poprowadzenia tego koncertu. Zadania tego – w ostatnim momencie – podjęła się nieustraszona Berenika Jozajtis, dla której nasza wdzięczność jest dozgonna.

Tym bardziej więc dziękujemy wspaniałemu Royal Baroque Ensemble (Grzegorz Lalek, Ewa Chmielewska, Ludmiła Piestrak, Marcin Sochan, Michał Piotrowski, Alicja Sierpińska, Justyna Rekść-Raubo, Paweł Muzyka, Barbara Świderska, Tomasz Ślusarczyk, Lubomir Jarosz) i świetnym młodym solistom (Dagmara Barna, Magdalena Pikuła, Weronika Rabek, Przemysław Baiński, Maciej Falkowski), za szczególną życzliwość w tej trudnej sytuacji.

WRZESIEŃ 2018 / IV Festiwal Dramma per MusicaAlcina G.F. Haendla

[NAPISALI O NAS]

Alcina Georga Friedricha Haendla – jedno z najwspanialszych dzieł w historii opery wyczarowane zostało (wszak wszyscy dajemy się uwieść czarom Alciny) za sprawą niezwykłych kostiumów (Marta Fiedler) i magicznej gry świateł (Sylwester Łuczak) na scenie Małej Warszawy. Premiera IV Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica miała miejsce 14 i 15 września.

Wyczarować świat – skądinąd podstępnej – wróżki Alciny udało się za sprawą Olgi Pasiecznik, która wcieliła się w tytułową postać; realizującej w ten sposób swoje marzenie Anny Radziejewskiej – specjalistki od męskich ról – tutaj jako Ruggiero; Joanny Krasuskiej-Motulewicz, zbierającej zasłużone brawa jako Bradamante; Olgi Siemieńczuk w roli uroczej Morgany, Joanny Lalek – w bardzo przekonywującej roli osieroconego chłopca – Oberto. To znakomicie dobrane żeńskie grono wspaniale uzupełniali panowie: Karol Kozłowski w roli Oronte i Artur Janda jako Melisso.

Na dworze Alciny nie mogło zabraknąć tańców dworskich, ale też tanecznego komentarza ilustrującego emocje, które powodowały głównymi bohaterami (tancerze: Martyna Dobosz, Emilia Wacholska, Carlos Martin-Perez, Marcin Krajewski, Bartosz Zyśk, Jennifer Rivera). To dzięki Jackowi Tyskiemu, na co dzień baletmistrzowi i choreografowi, reżyserowi przedstawienia, taniec staje się jednym z głównych bohaterów.

Na wyspie Alciny nie mogło zabraknąć też chórów. Pojawiliśmy się więc i my, najpierw sławiąc wróżkę, wyimaginowaną przez nią krainę pseudo-szczęśliwości, a na koniec, z równą energią, jej upadek i wygnanie – tak to z chórami bywa. A poza tym zachwytem obserwowaliśmy przedstawienie między naszymi chóralnymi wstawkami.

Cieszyliśmy się więc niezmiernie, że mogliśmy również wystąpić 12.11 w studiu im. W. Lutosławskiego podczas koncertowej wersji opery, gorąco przyjętej przez publiczność, owacjami nagradzającą solistów i wspaniały Royal Baroque Ensemble, który pod czarodziejską ręką Liliany Stawarz i w koncertowym studio przenosił nas na wyspy szczęśliwe.

WRZESIEŃ 2018 / XIX Herbertiada w Kołobrzegu

„Pod koniec września Kołobrzeg staje się stolicą Księcia Poetów. Odbywający się rokrocznie od 2000 r. Ogólnopolski Przegląd Twórczości Zbigniewa Herberta „Herbertiada” to święto kultury, któremu patronuje jeden z największych polskich współczesnych poetów. […] Podczas „Herbertiad” odbywają się spektakle, monodramy, koncerty, programy słowno-muzyczne. Do Kołobrzegu przyjeżdżają wybitni artyści scen polskich, byli tu m.in. Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Krzysztof Wakuliński, Igor Przegrodzki, Krzysztof Globisz, Dorota Segda, Danuta Stenka, Jerzy Radziwiłowicz, Wojciech Wysocki, Krzysztof Kolberger, Adam Ferency, Ewa Błaszczyk, Tadeusz Malak, Edward Linde-Lubaszenko, Anna Chodakowska, Mariusz Bonaszewski, Dorota Landowska, Halina Łabonarska, Maciej Robakiewicz, Janusz Radek, Natalia Sikora i inni.”

My, Collegium Musicum UW, zostaliśmy zaproszeni do Kołobrzegu na XIX Herbertiadę. Z wielką przyjemnością wystąpiliśmy w finałowym koncercie „Gaude Mater Polonia. Niepodległa Herberta”. A skoro we wrześniu w Kołobrzegu króluje poezja, więc i w naszym koncercie znalazła ona swoje właściwe miejsce. Wybrzmiały wiersze poetów staropolskich Mikołaja Reja, Andrzeja Trzecieskiego, Jana Kochanowskiego oraz poetów młodopolskich: Leopolda Staffa, Jana Kasprowicza, Kazimierza Przerwy-Tetmajera. Wybrzmiewało też piękno i mądrość poezji ludowej, jakże inspirującej dla poetów i kompozytorów. Przesłanie Herbertiady słowami Księcia Poetów pięknie interpretował Pan Wojciech Wysocki. Dziękujemy za zaproszenie na spotkanie z Mistrzem Herbertem, niech żyje poezja!

JESIEŃ 2018 / Chór przyjechał! — edycja 2018

Znów ruszyliśmy w Polskę z koncertami  w miejscowościach, gdzie koncerty nie odbywają się codziennie, ale za to wciąż bywają prawdziwym świętem. Musieliśmy trochę dłużej poczekać na decyzję Ministerstwa Kultury i dotację w programie „Kultura dostępna”, ale udało się.

I tak 22 września trafiliśmy do Ustronia Morskiego. W kameralnej sali miejscowego Domu Kultury, w deszczowy wieczór, szczególnie wymownie wybrzmiały słowa „Stacyjka Zdrój, miasteczko przy niej”…

Kolejny koncert piosenek Starszych Panów i Agnieszki Osieckiej zaśpiewaliśmy w mglisty wieczór 24 listopada w Gminnym Domu Kultury w Krasnosielcu. Dzień później, w niedzielne popołudnie 25 listopada w kościele św. Jana Kantego, w sercu Kurpi sugestywnie zabrzmiały pieśni kurpiowskie – słowa o Narwi, co rozlewa wody… (z cyklu pieśni H.M. Góreckiego Szeroka woda).

Podczas naszych podróży po Polsce poznajemy niezwykłe miejsca i niezwykłych ludzi. Tak też było w Chynowie, na Mazowszu, w niedzielę 9 grudnia. Zasłuchanej publiczności zaprezentowaliśmy program Gaude Mater Polonia w drewnianym, pięknym kościele z XVII wieku. Takie cuda spotykamy, kiedy „chór przyjeżdża”!

 

 

 

 

 

GRUDZIEŃ 2018 / 90 urodziny Barbary Krafftówny

Rudowłosa, dużomówna, boskogłosa, kto? Krafftówna!

Rudzi najwspanialsi są wśród ludzi!

Pod takimi pięknymi hasłami przebiegał  i trwał długo w grudniową noc Jubileusz Pani Barbary Krafftówny. Zorganizowany przez Fundację Wasowskich (PP. Monikę i Grzegorza), ugoszczony przez Krystynę Jandę i Teatr Polonia zgromadził zacnych i wielkich Przyjaciół Jubilatki (Stanisława Tyma, Franciszka Pieczkę), wdzięcznych uczniów (m.in. Ewę Konstancje Bułhak, Dorotę Miśkiewicz, Klementynę Umer), entuzjastyczną publiczność. Wspomnienia, anegdoty, całe morze pięknej emocji i kruchutka Bohaterka Wieczoru pełna energii i młodzieńczego błysku w oku.

I my – wielki to dla nas zaszczyt, że mogliśmy piosenką Jubilatce podziękować za lata kibicowania nam w naszej podróży z piosenkami Starszych Panów. 

Na koniec wspólnie – z całej piersi i wszystkich serc – popłynęło zaintonowane przez nas 200 LAT! A śpiewali także Remigiusz Grzela, Ewa Konstancja Bułhak, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Jacek Bończyk, Klementyna Umer, Piotr Zubek, Dorota Miśkiewicz i Marek Napiórkowski, Bodzio Band: Bogdan Hołownia, Michał Jaros i Cezary Konrad, Robert Murakowski, Zbigniew Paleta, Konrad Kombo: Konrad Wantrych, Michał Jaros i Cezary Konrad.

KWIECIEŃ 2019 / Bach x 3 x  2

Orkiestra młoda, młodzieżowa i międzyuczelniana to nie lada gratka. Z Międzyuczelnianą Orkiestrą Barokową, składającą się ze studentów uczelni muzycznych w Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu, oraz z młodymi solistami z Akademii Muzycznej w Łodzi, zaśpiewaliśmy trzy Bachowskie kantaty podczas dwóch koncertów: 11 kwietnia we wspaniale odnowionym kościele ewangelickim Świętej Trójcy (cykl „Bach 200UW”), 12 kwietnia w nowoczesnej Sali Koncertowej AM im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi ( IV Maraton Bachowski). Śpiewali Agnieszka Grabowska – sopran, Aleksandra Hanus – sopran, Matylda Sielska – alt, Paweł Żak – tenor, Adam Kamieniecki – bas, orkiestrę poprowadził zza pulpitu Zbigniew Pilch, zaś wszystko skoordynował nieoceniony Jakub Kościukiewicz.

 

MAJ – LISTOPAD 2019 / Chór przyjechał! — edycja 2019

I ponownie dzięki dotacji z ministerialnego programu „Kultura dostępna” ruszyliśmy w Polskę z koncertami  w miejscowościach, gdzie koncerty nie odbywają się codziennie, ale za to wciąż bywają prawdziwym świętem. Tym razem za nasz „Chœur de Pologne” zabraliśmy się szybko, większość koncertów edycji 2019 odbywając przed wakacjami. Trzeba też dodać, że dzięki pracy całego zespołu wszystkie koncerty tej edycji miały oddanych i z dawna zaprzyjaźnionych organizatorów na miejscu.

W piękny majowy weekend pojechaliśmy do Narewki. Na skraju Puszczy Białowieskiej, „w pięknych okolicznościach przyrody, i niepowtarzalnych”, na skrzyżowaniu kultur, serdecznie przyjęci zaśpiewaliśmy w miejscowym Domu Kultury w sobotę, a w kościele św. Jana Chrzciciela w niedzielę. W sobotni wieczór byliśmy także ugoszczeni przez wspaniałych ludzi ze Stowarzyszenia Tropinka, które powstało, by chronić  pamięć  „o wielokulturowości regionu, […]  przyczynić się do  ochrony jego  przyrodniczego i kulturowego bogactwa”. Piszą o sobie „pragniemy wspólnie tworzyć miejsce spotkań z literaturą, sztuką, nauką i przyrodą, przestrzeń wymiany i twórczych działań. Tropinka jest intuicją kierunku, przeczuciem ścieżki, wydeptywanej w Puszczy – również przez człowieka. Ścieżki czasem zarastającej,  czasem pojawiającej się niespodzianie i kusząco. Właśnie na niej chcemy szukać dialogu zakładającego gotowość słuchania, akceptację i ciekawość Innego.  Dzięki takiej otwartości łatwiej jest kontynuować wspólnotę współistnienia, łamiąc stereotypy. Umożliwia ona budowanie społeczności solidarnej, chroniącej słabych, nie bojącej się odmienności.” Katarzyna, Manfred, Paweł, Ania – dziękujemy!

Kolejne magiczne miejsce, które odwiedziliśmy 29 czerwca, to Ścinawka Górna w Górach Stołowych. Zamek Sarny (Schloss Scharfeneck) to sięgające średniowiecza założenie pałacowe, które hrabiom von Götzen zawdzięcza swoją świetność i rozległość, zaś władzy ludowej upadek i ruinę. Od 2014 roku działa fundacja pozytywnie szalonych ludzi, którzy stopniowo odrestaurowują  Zamek i napełniają go muzyką, organizując letnie kursy muzyki dawnej i koncerty, zapraszając wybitnych muzyków. Bardzo byliśmy podekscytowani możliwością zaśpiewania koncertu „Miłość nieduża” w TAKIM  miejscu.

Wakacyjny tour kontynuowaliśmy w lipcu. W pierwszy lipcowy weekend „Chór przyjechał” tam, gdzie San zmierza do Wisły. Serdecznie ugoszczeni w Gminnym Ośrodku Kultury w Gorzycach i w kościele Świętej Rodziny w Trześni snuliśmy swoją opowieść o polskiej muzyce od renesansu po klasykę muzyki popularnej z XX wieku. Kolejne miejsce, kolejne spotkania i coraz mocniejsze przeświadczenie o głębokich związkach muzyki z miejscem jej powstania. A w Sandomierskiem uczucie to było wręcz dojmujące. Złożyliśmy więc wizytę Imć Panu Mikołajowi Gomółce w jego rodzinnym mieście. Zaś za ogrodowe przyjęcie dziękujemy wspaniałej Rodzinie naszego Jana… (a nawet jeśli trochę pada, to niech pada!).

Na koniec cyklu – już w listopadzie, formalnie w kolejnym sezonie – zrealizowaliśmy za Agnieszką Osiecką potrzebę „wielkich wypraw pod Kraków” i „nocnych rozmów rodaków” (Wielka woda) i trafiliśmy do Gdowa. Wyprawa była listopadowa, więc towarzyszyły nam potężne – tradycyjnie – mgły (ze sporą domieszką podkrakowskiego smogu…). Wraz z mgłą przyszła do nas listopadowa zaduma, nostalgia i refleksja, że przywożąc „naszą” muzykę w tak niezwykle miejsca, jednocześnie zabieramy ze sobą nową wiedzę o historii, tradycji, kulturze, i że dla nas ta kultura jest w końcu dostępna. A za spotkanie w Gdowie kłaniamy się serdecznie rodzinie Ancysi!

 

 

 

 

 

CZERWIEC 2019 / Skarby Kłodzkich Jezuitów

W kolegiacie Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kłodzku w środę, 26 czerwca 2019 po raz pierwszy od 200 lat zabrzmiały utwory kłodzkiego kompozytora Józefa Bolechowskiego.

Józef Bolechowski, a właściwie Josef Bolehovský, urodził się w 1743 r. w Kostelcu nad Orlicą (Czechy). Był tam organistą, kantorem, nauczycielem i z pewnością kompozytorem: jego dzieła wykonywano w kościołach i klasztorach Poznania, Częstochowy, Gniezna, Pragi i Brna. Zmarł w 1811 r. Do dzisiejszych czasów dotrwały kopie i odpisy jego kompozycji – 11 mszy, 6 litanii i arii maryjnych oraz jednego Requiem, które znaleźć można w archiwach Śląska i Wielkopolski, na Jasnej Górze, a także w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Jezuickie archiwa w Kłodzku, kryjące najbogatszy i najciekawszy zbiór dzieł Józefa Bolechowskiego, od lat są przedmiotem zainteresowania muzykologów z Uniwersytetu Warszawskiego. Ich badania stworzyły możliwość zaproszenia do wykonania utworów tego kompozytora znanych muzyków, specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej na instrumentach z epoki.

Wraz z polskimi i czeskimi solistami i znakomitą praską orkiestrą Musica Florea zaprezentowaliśmy Litanię Loretańską, Requiem i Mszę – wszystkie trzy dzieła utrzymane stylu klasycznym. Prezentacja Litanii D-dur oraz Requiem F-dur była najprawdopodobniej współczesnym ich prawykonaniem po ok. 200 latach zapomnienia, jedynie po Mszę C-dur sięgnęła przed 30 laty Warszawska Opera Kameralna.

Koncert odbył się dzięki wsparciu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Powiatu Kłodzkiego, zaś organizowany zostanie przez Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per Musica i Collegium Musicum UW we współpracy z Kłodzkim Ośrodkiem Kultury, Parafią Wniebowzięcia NMP i Instytutem Muzykologii UW.

 

SEZON 2018/2019
Wrzesień 2018
1.09 – kościół Franciszkanów św. Franciszka Ksawerego w Warszawie – koncert oratoryjny „Miserere” z dziełami Damiana Stachowicza i Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego; wykonawcy: Dagmara Barna – sopran, Magdalena Pikuła – sopran, Weronika Rabek – alt, Przemysław Baiński – tenor, Maciej Falkiewicz – bas, orkiestra Royal Baroque Ensemble, Berenika Jozajtis – dyrygent; w ramach IV Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica” (organizator: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica” dzięki dotacjom MKiDN i m.st. Warszawy)
14/15.09 – Mała Warszawa – wykonanie partii chóralnej w przedstawieniach opery G.F. Haendla „Alcina” z udziałem orkiestry Royal Baroque Ensemble i solistów, reż. Jacek Tyski, kier. muz. Lilianna Stawarz; w ramach IV Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica” (organizator: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica” dzięki dotacjom MKiDN i m.st. Warszawy)
22.09 – „Chór przyjechał!” do Ustronia Morskiego (pow. kołobrzeski, woj. zachodniopomorskie) – koncert „Miłość nieduża” w Gminnym Ośrodku Kultury w Ustroniu Morskim (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, Gminny Ośrodek Kultury w Ustroniu Morskim, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)
23.09 – koncert „Gaude Mater Polonia. Niepodległa Herberta” w Regionalnym Centrum Kultury im. Z. Herberta w Kołobrzegu w ramach  XIX. Ogólnopolskiego Przeglądu Twórczości Zbigniewa Herberta HERBERTIADA, obok aktora Wojciecha Wysockiego (organizator: Stowarzyszenie Katolicka Inicjatywa Kulturalna)

Październik 2018
14.10 – koncert „Gaude Mater Polonia”  w kościele św. Rocha w Jazgarzewie (organizator: sołtys Wólki Kozodawskiej)

Listopad 2018
12.11 – Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego – wykonanie partii chóralnej w przedstawieniach opery G.F. Haendla „Alcina” z udziałem orkiestry Royal Baroque Ensemble i solistów, reż. Jacek Tyski, kier. muz. Lilianna Stawarz; retransmisja koncertu na antenie Programu 2 PR; w ramach IV Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica” (organizator: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica” dzięki dotacjom MKiDN i m.st. Warszawy)
18.11 – Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie – udział w Koncercie Urodzinowym UW 2018 – widowisku poetycko-muzycznym „Ta nasza wolność” z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości w reżyserii Macieja Dzięciołowskiego, obok innych grup artystycznych UW (organizator: Biuro Promocji UW, Fundacja VARIA)
24-25.11 – „Chór przyjechał!” do Krasnosielca (pow. makowski, woj. mazowieckie) – koncert „Miłość nieduża” w Gminnym Ośrodku Kultury w Krasnosielcu, koncert „Gaude Mater Polonia” w kościele św. Jana Kantego w Krasnosielcu (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, Gminny Ośrodek Kultury w Krasnosielcu, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)
30.11 – premiera płyty „Michał Bajor – Koledy 2018” z udziałem Collegium Musicum UW

Grudzień 2018
4.12 – Teatr Polonia w Warszawie – udział w koncercie „Epoka była epokowa” z okazji 90. urodzin Barbary Krafftówny (organizator: Fundacja Wasowskich)
5.12 – udział w odnowieniu doktoratu UW prof. Jana Kieniewicza
9.12 – „Chór przyjechał!” do Chynowa (pow. grójecki, woj. mazowieckie) – koncert „Gaude Mater Polonia” w kościele Św. Trójcy w Chynowie (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, Parafia Rzymskokatolicka w Chynowie, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)
18.12 – udział w spotkaniu opłatkowym firmy First Data SA
21.12 – udział w spotkaniu opłatkowym Ośrodka Studiów Wschodnich

Luty 2019
17.02 – „Miłość nieduża” w PROM Kultury Saska Kępa (organizatorzy: PROM Kultury Saska Kępa, Fundacja Wasowskich)

Marzec 2019
22.03 – nagranie „Ody do radości” do spotu Narodowego Centrum Kultury na 15-lecie wejścia do UE

Kwiecień 2019
11.04 – kościół Św. Trójcy w Warszawie – koncert w ranach cyklu „Bach 200 UW”, w programie Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 8 „Liebster Gott, wenn werd ich sterben?”, BWV 39 „Brich dem Hungrigen dein Brot”, BWV 140 „Wachet auf, ruft uns die Stimme”; wykonawcy: soliści – Agnieszka Grabowska – sopran, Aleksandra Hanus – sopran, Matylda Sielska – alt, Paweł Żak – tenor, Adam Kamieniecki – bas, Międzyuczelniana Orkiestra Barokowa (studenci Akademii Muzycznych w Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu, kier. art. Jakub Kościukiewicz), Zbigniew Pilch – prowadzenie (organizatorzy: Fundacja UW, Biuro Promocji UW)
12.04 – Sala Koncertowa Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi – koncert w ramach IV Maratonu Bachowskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, w programie Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 8 „Liebster Gott, wenn werd ich sterben?”, BWV 39 „Brich dem Hungrigen dein Brot”, BWV 140 „Wachet auf, ruft uns die Stimme”; wykonawcy: soliści – Agnieszka Grabowska – sopran, Aleksandra Hanus – sopran, Matylda Sielska – alt, Paweł Żak – tenor, Adam Kamieniecki – bas, Międzyuczelniana Orkiestra Barokowa (studenci Akademii Muzycznych w Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu, kier. art. Jakub Kościukiewicz), Zbigniew Pilch – prowadzenie (organizator: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi)

Maj 2019
18-19.05 – „Chór przyjechał!” do Narewki (pow. hajnowski, woj. podlaskie) – koncert „Miłość nieduża” w Gminnym Ośrodku Kultury w Narewce; koncert „Gaude Mater Polonia” w kościele św. Jana Chrzciciela w Narewce (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, Stowarzyszenie Tropinka, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)
31.05 – Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego – 4. Festiwal muzyczny “TRZY-CZTE-RY  Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.” – wykonanie partii chóralnej w scenicznej wersji opery C. Debussy’ego „Peleas i Melizanda”, wykonawcy: Olga Pasiecznik (sopran) – Melizanda, Lilianna Zalesińska (mezzosopran) – Genevieve, Magdalena Pikuła (sopran) – Yniold, Armando Noguera (baryton) – Peleas, Robert Gierlach (baryton) – Golaud, Remigiusz Łukomski (bas) – Arkel, Łukasz Skrobek (baryton) – Lekarz i Pasterz, Collegium Musicum UW, Maciej Grzybowski (fortepian) (organizator: Fundacja Przypływ Kultury)

Czerwiec 2019
15.06 – udział w rozdaniu dyplomów EMBA Międzynarodowego Centrum Zarządzania UW
26.06 – kościół farny Wniebowzięcia NMP w Kłodzku – „Skarby kłodzkich jezuitów – Józef Bolechowski” – koncert monograficzny dzieł  Józefa Bolechowskiego (1743-1811) ze zbiorów jezuickich w Kłodzku, w programie „Requiem ex F” (pierwsze współczesne wykonanie), „Litaniae ex D” (pierwsze współczesne wykonanie), „Missa ex C”; wykonawcy: Joanna Radziszewska – sopran, Monika Korybalska – alt, Hasan El-Dunia – tenor, Marian Krejcik – bas, orkiestra Musica Florea Praha (Czechy, kier. art. Marek Štryncl), dyrygent – Andrzej Borzym (organizatorzy: Stowarzyszenie Dramma per Musica, Kłodzkie Centrum Kultury, Collegium Musicujm UW, wsparcie finansowe: MKiDN, Powiat Kłodzki, Uniwersytet Warszawski)
29.06 – „Chór przyjechał!” do Ścinawki Górnej (pow. kłodzki, woj. dolnośląskie) – koncert „Miłość nieduża” w Zamku Sarny w Ścinawce Górnej (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, Fundacja Odbudowy Zamku Sarny, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)

Lipiec 2019
6-7.07 – „Chór przyjechał!” do Gorzyc i Trześni (pow. tarnobrzeski, woj. podkarpackie) – koncert „Miłość nieduża” w Gminnym Ośrodku Kultury w Gorzycach, koncert „Gaude Mater Polonia” w kościele Św. Rodziny w Trześni (organizatorzy: Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej „Dramma per musica”, Collegium Musicum UW, GOK Gorzyce, dzięki dotacji MKiDN w ramach programu „Kultura dostępna”)