________________________________________________________

POWRÓT DO PEŁNEJ OFERTY

 GAUDE MATER POLONIA  


propozycja specjalna na sezony 2014/2015 i 2015/2016

Program składający się z arcydzieł polskiej muzyki chóralnej, oparty równocześnie na tekstach wybitnych polskich poetów – Mikołaja Reja, Jana Kochanowskiego, Kazimierza Przerwy-Tetmajera, Jana Kasprowicza, Leopolda Staffa.

Gaude Mater Polonia

⇒ muzyka sakralna renesansu i baroku: Wacław z Szamotuł (m.in. In te, Domine speravi, Kryste, dniu naszej światłości, Modlitwa, gdy dziatki spać idą), Mikołaj Gomółka (wybór psalmów, m.in. Psalm XI – Panu ja ufam, Psalm CXXXVII – Siedząc po niskich brzegach babilońskiej wody), Mikołaj Zieleński (m.in. Adoramus te, Christe, Vox in Rama), Grzegorz Gerwazy Gorczycki (Missa rorate)

⇒ muzyka XX/XXI w. inspirowana polskim folklorem: Karol Szymanowski (m.in. A chtóz tam puka), Antoni Szaliński (Krzak dzikiej róży), Romuald Twardowski (Jedźmy, Jasiulu), Andrzej Borzym jr (W Białem), Henryk Mikołaj Górecki (cykl pieśni Szeroka woda op. 39, Wisło moja, Wisło szara op. 46)

  AVE MARIA  


propozycja specjalna na sezony 2014/2015 i 2015/2016

Program składający się z pieśni maryjnych różnych epok i kompozytorów.

⇒ utwory renesansu i baroku: Tomás Luis de Victoria (Ave Maria), Cristóbal de Morales (Magnificat primi toni), Luca Marenzio (m.in. Gabriel locutus est Mariae), Giovanni Battista Cocciola (m.in. O, Maria, Dei Genitrix a 8), Mikołaj Zieleński (m.in. O gloriosa Domina)

⇒ utwory XIX i XX w.: César Franck (O quam tristis), Johannes Brahms (m.in. Ruf zur Maria op.22 nr 5), Franz Liszt (Ave Maria S.38), Leoš Janáček (Graduale in festo Purificationis BMV)

  POLSKA I EUROPEJSKA MUZYKA SAKRALNA XVI/XX w.  



⇒ Wacław z Szamotuł (m.in. In te, Domine speravi, Kryste, dniu naszej światłości, Modlitwa, gdy dziatki spać idą), Mikołaj Zieleński (m.in. Adoramus te, Christe, Vox in Rama)

⇒ Henry Purcell (Lord, how long wilt Thou be angry), Thomas Tomkins (m.in. I heard a voice, When David heard), Cristobal de Morales (Magnificat primi toni), Tomas Luis de Victoria (Ave Maria), Quirino Gasparini (Adoramus te, Christe), Giovanni Battista Cocciola (utwory polichóralne szkoły weneckiej, m.in. Vulnerasti cor meum, Jubilate Deo)

⇒ Franz Liszt (m.in. Ave Maria S.38), Johannes Brahms (m.in. Ruf zur Maria op.22 nr 5) , Hieronim Feicht (m.in. Inclinet Dominus Deus noster)